I. Postanowienia ogólne Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem http://dihelen.pl/
Właścicielem sklepu internetowego jest Olena Didukh (NIP 6762636231) z siedzibą w Krakowie przy Sodowa 19, 30-376 Kraków.
Składając Zamówienie, Klient oświadcza, że zapoznał się z treścią Regulaminu, w szczególności z możliwością odstąpienia od umowy, zgodnie z ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.); i akceptuje jego postanowienia.
II. Definicje Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Di Helen; Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
Konsument – osoba fizyczna – w tym również osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą – która dokonuje ze Sklepem Di Helen czynności prawnej (w tym Zamówienia) pod warunkiem, że nie ma ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Regulamin – niniejszy
Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego Di Helen.
Sklep internetowy Di Helen (Sklep Di Helen) – serwis internetowy dostępny pod adresem http://dihelen.pl/ za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
Towar – produkty prezentowane w Sklepie Di Helen; Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
III. Zasady dokonywania zakupów
A. Postanowienia ogólne
Umowa sprzedaży zawierana jest między klientem składającym Zamówienie (Klient), a Sklep Di Helen.
Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia Zamówienia przez Klienta. Ceny prezentowane w Sklepie Di Helen nie zawierają kosztów przesyłki Towaru, który to koszt jest prezentowany Klientowi przed zaakceptowaniem przez niego Zamówienia.
Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Di Helen składać można całą dobę, we wszystkie dni tygodnia, za wyjątkiem okresów związanych z przerwami technicznymi i konserwacyjnymi.
Klient może także złożyć Zamówienie za pośrednictwem telefonu w godzinach i dniach pracy Działu Obsługi Klienta.
Warunkiem złożenia Zamówienia jest wypełnienie w formularzu wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki lub systemowego wygenerowania dokumentu sprzedażowego. Podane dane muszą być prawdziwe i aktualne.
Klient może modyfikować Zamówienie oraz dane teleadresowe do momentu ostatecznego potwierdzenia złożenia Zamówienia.
Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzyma drogą e-mailową, lub w przypadku zamówień telefonicznych: mailem, smsem albo przez komunikatory informacje podsumowujące zakup.
Sklep Di Helen potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji poprzez wiadomość elektroniczną. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem o przyjęciu oferty. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia dochodzi pomiędzy Klientem, a Sklepem Di Helen do zawarcia umowy w przedmiocie zamówienia.
Sklep Di Helen zastrzega sobie 2 dni na potwierdzenie przyjęcia zamówienia od momentu otrzymania zamówienia. Brak potwierdzenia w powyższym terminie, oznacza brak zawarcia Umowy, a wszelkie uiszczone płatności przez Klienta zostaną niezwłocznie zwrócone. Sklep Di Helen zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia w przypadku, gdy dane osobowe Klienta są niezgodne z prawdą, transakcja nie została autoryzowana w systemie płatności elektronicznych lub płatność za Zamówienie nie została uiszczona w określonym czasie.
B. PŁATNOŚĆ
Sklep Di Helen akceptuje płatności za pośrednictwem systemu płatności PayU
Sklep Di Helen zastrzega sobie prawo do odmowy zrealizowania Zamówienia w przypadku nieprawidłowego/niekompletnego wypełnienia formularza Zamówienia (brak wszystkich niezbędnych danych potrzebnych do realizacji Zamówienia).
D. WYSYŁKA
Zamówienie złożone w dniu robocze, będą realizowane w 1-2 dni roboczyh, po dniu, w którym Sklep Di Helen odnotował przedpłatę lub po dniu, w którym wybrano sposób zapłaty. Zamówienia złożone w dni wolne od pracy będą realizowane w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym Sklep Di Helen odnotował przedpłatę. W przypadku płatności kartą termin dostawy liczy się od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji.
Zamówienia realizujemy za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost
Koszt dostawy każdego Zamówienia wyliczany jest indywidualnie na podstawie informacji o Sprzedawcy zamówionego Towaru, wadze Towaru, regionie i sposobie dostawy, a także (jeśli to konieczne) formie płatności i wskazanych na Stronie pod adresem ostatni etap Zakonu.
Zamówiony Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu jako adres dostawy.
W przypadku wysyłki poza Unię Europejską klient jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z odprawą celną, jeśli w danym kraju takie opłaty obowiązują.
W przypadku zaniedbania Klienta lub odmowy odbioru Zamówienia, wysłanego poza Unię Europejską (faktura eksportowa) Di Helen ma prawo do potrącenia kosztów takiego zwrotu z dokonanej przez Klienta wpłaty. Ze względów ekonomicznych (koszt zwrotu przewyższa wartość Zamówienia) Di Helen ma także prawo porzucić taką przesyłkę bez obowiązku zwracania Konsumentowi dokonanej płatności za złożone Zamówienie.
IV. Odstąpienie od umowy, zwroty, reklamacje, wymiany
A. ODSTĄPIENIE OD UMOWY, ZWROTY
Klient, który jest Konsumentem, ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni (słownie: czternaście), liczonym od dnia otrzymania zamówionego Towaru, bez podania przyczyny.
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 roku o Prawach konsumenta, w szczególności w sytuacji, gdy przedmiotem umowy jest rzecz niefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb, a także w przypadku gdzie oryginalnie zapakowana belizny zostalo uszkodzonе albo rozplombowane.
Zwracany towar musi być w niepogorszonym stanie, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu oraz posiadać oryginalne metki. Ze względów bezpieczeństwa oraz ze względów higienicznych – zwrotowi nie podlegają: bielizna (tj. majtki, figi, stringi, bokserki, szory, slipy) maseczki, body, art. higieniczne, biustonosze i dodatki samonośne, towar zakupiony na szczególnych warunkach tzn. w szczególności towar uszkodzony, towar II gatunku.
Zwracany przez Konsumenta Towar powinien zostać zapakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu, w miarę możliwości Towar powinien być opakowany w oryginalne opakowanie. Informujemy, że na produkcie oraz oryginalnym opakowaniu nie mogą być widoczne żadne ślady użytkowania. Uszkodzony, niekompletny lub pobrudzony asortyment (dotyczy również opakowania) nie podlega zwrotowi ani wymianie i zostanie odesłany do Konsumenta na jego koszt.
W przypadku chęci zwrócenia Towaru, za który zapłacono Bonem towarowym, Konsumentowi nie będzie przysługiwało prawo zwrotu gotówki, ale będzie miał prawo otrzymać Bon towarowy o równoważnej wartości zwracanych produktów.
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
W przypadku zaniedbania Klienta i wystąpienia dodatkowych kosztów związanych ze zwrotem zamówienia wysłanego poza Unię Europejską (faktura eksportowa) Di Helen ma prawo do potrącenia takich kosztów z dokonanej przez Klienta płatności za Zmówienie.
Sklep Di Helen musi zostać poinformowany przez Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
Konsument zobowiązany jest do zwrotu otrzymanego Towaru na swój koszt, a Sklep Di Helen do zwrotu Konsumentowi wszystkich dokonanych przez niego płatności, w tym kosztów dostawy Towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy, zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Di Helen oraz za wyjątkiem kosztów zwrotu otrzymanego Towaru oraz za wyjątkiem kosztów związanych ze zwrotem przez Konsumenta Towaru, co do którego odstąpił od umowy.
Sklep Di helen dokonuje zwrotu płatności dopiero po otrzymaniu zwrotu Towaru. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument zgodził się na inny sposób zwrotu.
B. REKLAMACJE
Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 23.04.1964r. – Kodeks Cywilny.
Klient może reklamować Towar jeśli posiada on wady, o których nie został poinformowany np. w opisie Towaru. W przypadku Klienta, który jest Konsumentem, Sklep Di Helen ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne na zasadach określonych w ustawie Kodeks cywilny. Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 14 dni od zgłoszenia reklamacji przez Klienta.
Towar zakupiony w sklepie internetowym dihelen.pl może być reklamowany jedynie w sklepie internetowym dihelen.pl.
2. W celu zgłoszenia reklmacji prosimy o kontakt ze sklepem internetowym:
Sklep Internetowy DiHelen
Rzemieslnicza 1/503, Kraków, 30-363
tel.: +48 692 734 939
e-mail.: support@dihelen.pl
Di Helen w ramach przyjętej reklamacji może naprawić Towar – jeśli jest to jednak niemożliwe Klient może:
a) zażądać zwrotu pieniędzy– kwota, którą zapłacił za Towar zostaje mu zwrócona na konto bankowe (wyjątek stanowi Towar zakupiony za pomocą Bonu zakupowego)
b) wymienić Towar na taki sam – o ile jest dostępny w Sklepie Di Helen,
c) wymienić Towar na inny – w przypadku różnicy wartości może otrzymać kwotę różnicy lub dopłacić ją na konto Di Helen
V. Ochrona danych osobowych
Zasady ochrony danych osobowych zamieszczone są w Polityce Prywatności.
VI. Postanowienia końcowe
Di Helen zastrzega sobie prawo do:
a) zmiany cen oraz ilości Towarów w ofercie Sklepu Di Helen
b) wycofania poszczególnych Towarów z oferty Sklepu Di Helen
c) przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży.
d) zmiany regulaminu z ważnych przyczyn technicznych, prawnych lub/i organizacyjnych.
Sklepu zmienionego regulaminu. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian regulaminu są realizowane według dotychczasowych postanowień regulaminu.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sklepem Di Helen a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego. Sklep Di Helen informuje także Konsumenta, iż istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia przez niego roszczeń, w tym z arbitrażu, mediacji i sądownictwa polubownego, których zasady prowadzenia i zasady dostępu do procedur są określone przez właściwe ośrodki arbitrażu, mediacji i sądownictwa polubownego oraz wynikają z obowiązujących przepisów prawa.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sklepem Di Helen a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sklepu Di Helen.
W przypadku, gdy Klientem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, która posiada miejsce zamieszkania/siedziby poza terytorium Polski, Strony zgodnie wybierają, iż do stosunku prawnego ich łączącego w związku z dokonanym Zamówieniem i zawartą umową sprzedaży będą miały zastosowanie przepisy prawa polskiego, a ewentualny spór będzie rozpoznawany przez właściwy polski sąd powszechny, według przepisów proceduralnych prawa polskiego.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 05.04.2022 roku i obowiązuje dla zamówień zawartych po tej dacie.